ویژه حجاب

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 77

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 78
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1845
بازدید ماه : 17816
بازدید سال : 78826
بازدید کلی : 403524
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : پنج شنبه 2 آبان 1392
نظرات

شاخص

حجاب در سیره امام خمینی(ره)
نباید زن هاى بى حجاب بیایند
امام از همان روزهای اوّل انقلاب به مسئولان دولت وقت، برای جلوگیری از بی حجابی نهیب زدند: «الآن وزارتخانه ‏ها- این را مى‏ گویم که به دولت برسد، آن طورى که براى من نقل مى‏ کنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‏ هاى اسلامى نباید زن هاى (بى حجاب) بیایند، زن ها بروند اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.»

اگر چادر ندارید، بگویم احمد برایتان بخرد
امام خمینی (ره) چادر را حجاب برتر می دانستند و در خاطره یکی از همراهان امام راحل در «نوفل لوشاتو » می‌خوانیم: «در مورد حجاب هم وقتی از فرانسه آمدم، هنوز با مانتو و شلوار و مقنعه بودم. یک بار در مهران، پایم صدمه دید و من با عصا و با همان مانتو و شلوار خدمت امام رفتم تا گزارش بدهم. امام فرمودند: اگر چادر ندارید، بگویم احمد برایتان بخرد. عرض کردم: نه حاج آقا! چون به کوه می‌رفتم و اسلحه روی دوشم بود و فشنگ به کمرم و قمقمه به پهلویم و گاهی هم باید سه‌پایه تیربار را روی دوش می‌گرفتم، چادر سرکردن برایم دشوار بود. فرمودند: چادر برای زن بهتر است. من از آن روز چادر سر کردم.»

تندروی ممنوع
ایشان نیروهای انتظامی را برای برخورد با مظاهر بی حجابی ارجح می دانستند و در مقطعی که عده ای نفوذی و یا ناآگاه به بهانه مبارزه با بی حجابی و بد حجابی در معابر عمومی به ضرب وشتم زنان و دخترکان این چنینی پرداخته بودند در پیامی چنین تصریح کردند:
بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
ممکن است تعرض به زن ها در خیابان و کوچه و بازار، از ناحیه منحرفین و مخالفین انقلاب باشد. از این جهت، کسى حق تعرض ندارد و این گونه دخالت ها براى مسلمان ها حرام است، و باید پلیس و کمیته‏ ها از این گونه جریانات جلوگیرى کنند.
روح اللَّه الموسوى الخمینى صحیفه نور، ج‏۱۲، ص: ۵۰۲

“ما نمى ‏توانیم و اسلام نمى ‏خواهد که زن به عنوان یک شى ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام مى‏ خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانى جدى و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمى‏ دهیم تا زنان فقط شیئى براى مردان و آلت هوسرانى باشند .”

برگردید به لباس ایرانی!
مقام معظم رهبری:
شما ببینید لباس زن هندی یک لباس ساده است ، زن اروپایی هم که لباسش معلوم است : اما زن ایرانی هم آیا لباس مشخصی دارد ؟ و اگر دارد کدام است که نشان بدهد ایرانی است ؟ والاّ همان مدی را که امروز خیاط خانه های اروپا درست می کنند و ما از لندن و پاریس می آوریم ان جا ، این لباس ایرانی نیست … این ترویج فرهنگ غرب است . آن وقت ما می گوئیم مرگ بر آمریکا ، و فرهنگ آمریکا را این طور خودمانی ترویج می کنیم . آیا فرهنگ ایرانی و لباس ایرانی و زیور ایرانی چه اشکالی دارد که ما بیاییم از فرهنگ غربی استفاده کنیم ؟ … ما ایرانی هستیم ، باید برگردیم همان چیزی را که متعلق به خود ماست پیدا کنیم .

 

سلوک باران
او که نابیناست!
ام سلمه می گوید:
روزی من و میمونه خدمت رسول خدا بودیم که ابن مکتوم نابینا آمد. پیامبر به ما دو نفر فرمود چادر به سر کنیم و خود را بپوشانیم. ما گفتیم:«یا رسول الله، ابن مکتوم که نابیناست و ما را نمی‌بیند.»
پیامبر فرمود:«آیا شما هم کورید و او را نمی بینید؟!»

کاهش اندوه
حضرت علی (ع)
حفظ نگاه مایه آرامش دل و کاهش حزن و اندوه است.
بحار الانوار ج ۱۰۰ ص ۲۵۲

ثبات بیشتر
امیرالمومنین علیه السلام در وصیت خود به امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود:«با پوشش و حجابی که برای همسرانت قرار می‌دهی، چشم آنان را از هوس و حرام بازمی‌داری، چرا که حجاب برای آنها ثبات بیشتری به ارمغان می آورد. از خروج بی‌حساب و بی‌رویه زنان جلوگیری کن، زیرا مفاسدی دارد؛ و اگر می‌توانی، کاری کن که همسرانت غیر از تو را نشناسند و با مردان رفت و آمد نداشته باشند…»

اینها بهشت نمی روند!
پیامبر اکرم (ص)
چند گروه وارد بهشت نمی شوند:
عاق والدین ، کسی که خوبی می کند ولی منت می گذارد و مردان بی غیرت تا این که فرمود : بی غیرت کسی است که با رفتارهای مختلف خود و همسرش توجه مردان اجنبی و نامحرم را به سوی ناموسش جلب نماید.
المستدرک ج ۱۳ ص ۱۱۱

 

خدا غیرتی ها را دوست دارد
امام صادق (علیه السلام) فرمود :
اِنَّ اللّهَ غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیُور وَمِنْ غَیْرَتِهِ حَرَّمَ الْفَواحِشَ ظاهِرَها وَ باطِنَها.[۳۴۲]
همانا خداوند غیور است، و هر غیورى را دوست دارد، و از غیرت اوست که زشتى هاى ظاهر و باطن را حرام کرده است.

به زنانتان سوره نور بیاموزید
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:«زنان در خانه به جایی که بر کوچه و بازار اشراف داشته باشند نروند، چرا که نگاه مردان به آنها خیره می‌شود. به آنان سوره نور را بیاموزید چون در این سوره از تحریم و عقوبت زنا و نیز از اجتناب نگاه به نامحرم سخن به میان آمده است.»

توصیه امام حسین(ع)قبل از میدان رفتن
نقل شده، حضرت امام حسین(ع) قبل از رفتن به میدان به حضرت زینب فرمود، تمام زیورآلات زنان را جمع کن، چون من شهید شدم و دشمن به جانب خیمه ها آمد، آنها را بسوى آنان بریز، این دنیاداران بى خبر، و مادی گرایان بدبخت وقتى مشغول جمع کردن آنها شدند، شما در محل امنى پناه بگیرید تا از دید نامحرمان دور باشید!!

آخرین لبخند فاطمه
اسماء بنت عمیس می گوید : روزی فاطمه سلام الله علیها به من فرمود : من از کار مردم مدینه که زنان خود را بعد از وفات به صورت ناخوشایندی برای دفن می برند و تنها پارچه ای بر او می افکنند که حجم بدنش از پشت نمایان است ناراحت هستم . اسماء گفت : من در سرزمین حبشه چیزی دیده ام که با آن جنازۀ مردگان را حمل می کنند شاخه هایی از درخت نخل را بر می دارند و به صورت تابوت مخصوصی در می آورند ، پارچه ای روی چوب های آن می افکنند سپس بدن مرده را درون آن می گذارند ، به گونه ای که پیدا نمی شود . هنگامی که فاطمه سلام الله علیها این مطلب را شنید تبسم نمود و این تنها تبسم او بعد از وفات رسول خدا صل الله علیه و آله بود .

خندۀ فرشتگان

رسول خدا صلّ الله علیه و آله از حضرت جبرئیل سئوال نمود که آیا خنده و گریه دارند ؟ جبرئیل فرمود : بله . ( یکی از آن جاهایی که فرشتگان می خندند ) زمانی است که زن بی حجابی و بدحجابی می میرد ، و بستگان او را در قبر می گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می پوشانند تا بدنش دیده نشود . فرشتگان می خندند و می گویند : تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک می کرد و به گناه می انداخت ( پدر و برادر و شوهرش و … از خود غیرت نشان ندادند ) و او را نپوشاندند ، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را می پوشانند .

می‌ترسم کسی به خواهرت زینب نگاه کند!
یحیی مازنی گفت: مدت زیادی در مدینه در همسایگی خانه حضرت أمیرالمؤمنین بودم. نزدیک خانه ای که زینب دختر حضرت علی در آن سکونت داشت. به خدا قسم نه شخص زینب را دیدم و نه صدای او را شنیدم. هرگاه می خواست برای زیارت جدش رسول الله از خانه خارج شود شبانه می رفت و حضرت امام حسن از طرف راستش و امام حسین از طرف چپ او و حضرت أمیرالمؤمنین پیشاپیش او حرکت می کردند. وقتی نزدیک قبر شریف می رسیدند أمیرالمؤمنین جلوتر می رفتند و قندیل ها را خاموش می کردند. یک بار امام حسن دلیل این کار را سوال کردند، حضرت فرمودند: می ترسم کسی به خواهرت زینب نگاه کند. منبع: فاطمة الزهرا، بهجة قلب المصطفی / صفحه ۶۴۲

لباست براق نباشد!
امام صادق (ع)
جایز نیست زن هنگامی که از منزل خارج می شود لباس هایش براق و جذاب باشد.
کافی ج ۵ ص ۱۸۳

هدیه شوهر
پیامبر اکرم (ص)
هدیه شوهر به همسرش،عفت را در او می افزاید.
بحار الانوار ج ۱۰۰ ص ۲۵۲

حضرت موسی بیمار نبود!

حضرت موسی(علیه‌السلام) آن‌قدر بر پوشیدگی خود محافظت می‌کرد که مردم می‌پنداشتند وی بیماری جسمانی دارد. رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) درباره‌ی او می‌فرمود: همانا موسی مردی باحیا و پوشیده بود که به دلیل حیایش، هیچ نقطه از بدن وی دیده نشد و لذا هنگامی که می‌خواست وارد آب شود تا بدنش وارد آب نمی‌شد، لباس خود را بیرون نمی‌آورد؛ در حالی که بنی‌اسرائیل حیا نمی‌کردند و در برابر هم برای شستشو برهنه می‌شدند و به یکدیگر نگاه می‌کردند.

ایستگاه فکر
والدین هی نگویند دختر خوشگلم بگویند دختر عاقلم!
اگر به دختران می آموختند که خوب بودن ارزشمند است ، نه داشتن ظاهر خوب ، فکر می کنم آنها می توانستند تعریف بهتری از خود واقعی شان ارائه کنند . اگر درک می کردند که بدنشان به همین شکلی که هست مشکل ندارد و آنچه آنها را منحصر به فرد می کند شخصیت آنها است ، از دختر بودن خود احساس رضایت بیشتری می کردند .

وصال را دشوارتر کنید!
برتراندراسل فیلسوف شهیر می گوید:
از لحاظ هنر مایه تاسف است که بآسانی به زنان بتوان دست یافت و خیلی بهتر است که وصال زنان دشوار باشد بدون آنکه غیر ممکن گردد.

 

چشم چرانی یک انحراف روانی !

کلیه روانشناسان چشم چرانی را یک نوع انحراف روانی قلمداد می کنند (VOJUERISM INSPECTIONHISM) و این انحراف هرگاه در کسی به وجود آید قابل توقف نخواهد بود و هرلحظه بر می زان آن افزوده خواهد شد .

یک فرد چشم چران هرز با چند ساعت چشم چرانی نمودن در روز قانع نمی شود و این حالت کم کم در او یک حالت حیوانی خاصی به وجود می آورد و رفته رفته او را به یک بیماری و انحراف روانی دیگر به نام (VOJUERISME) مبتلا می سازد .
در این حال بیمار از تماشای بدن عریان و … لذت می برد و این مرحله مقدمۀ ایجاد سادیسم است . ( از کتاب برای چشم هایت ، ص ۳۴ ) اصولاً اکثر بیماری جوانان از این ره گذر آغاز می شود زیرا چشم می نبیند و دل می خواهد و قلب برای به دست آوردن خواستۀ خود فعالیت می کند و روح تسخیر می شود و چون کار به جایی نمی رسد و جو طبیعی این رشته را پاره می کند و پاره شدن رشتۀ این لذت عاماً ایجاد یک عقدۀ روانی می شود و روحش متزلزل می شود . ( داستان هایی از نگاه ، علی میرخلف زاد ، ص ۱۷۸ – ۱۷۹ )

آنچه نیابیم عزیز است!
ویل دورانت می گوید:
آنچه بجوییم و نیابیم عزیز و گرانبها می گردد . زیبایی به قدرت میل بستگی دارد ومیل با افناع وارضا ضعیف وبا منع و جلوگیری قوی می گردد.
خودداری از انبساط وامساک در بذل و بخشش بهترین سلاح برای شکار مردان است. اگر اعضای نهایی انسان را در معرض عام تشریح می کردند توجه ما به آن جلب می شد ولی رغبت و قصد به ندرت تحریک می گردد. مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیاست و بی آنکه بداند حس می کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقت عالی خبر می دهند.

سه دختر ایرانی کولاک کردند!
هنگامی که سه تن از دختران کسری ، پادشاه ساسانی ، را با ثروت فراوانی از اموال ، برای عمر آوردند ، شاهزادگان ایرانی در برابر خلیفۀ دوم در حالی که با پوشش و نقاب ، خود را پوشانده بودند ، ایستادند ( نوع حجاب زنان ساسانی از همین جا مشخص می شود ) خلیفه دستور داد ، با آوازی بلند بر آنان فریاد کشیدند که : پوشش از چهره برگیرید تا مسلمانان آنها را ببینند و خریداران پول بیشتری به پای آن ها بریزند . دوشیزگان ایرانی از برهنه کردن صورت خودداری کردند و مشت بر سینۀ نمایندۀ خلیفه زدند و آنان را از خود دور ساختند . خلیفه خشمناک شد و خواست با تازیانه آنان را بیازارد ، حضرت علی علیه السلام به عمر فرمودند : در رفتارت مدارا کن.

زنم را در خیابان پیدا نمی کنم!

بیزرائیلى از نخست وزیرهاى دولت انگلیس، کشورى که در صف اول فساد و افساد است در مقاله اى نوشت: من در خطر ارتکاب بسى حرکات جنون آمیز هستم، ولى مى کوشم که از یکى از آنها حتماً اجتناب کنم، و قدم در آن نگذارم، و آن ازدواج عشقى است، که در کوچه و بازار، دخترى را ببینم و خوشم بیاید و بگویم این زن ایده آل من است.

هجوم چشم ها
زن بدحجاب در کوچه وخیابان خود را در معرض هجوم نظرها ونگاه های مردان می بیند واز طرفی قدرت عکس العمل وتجزیه وتحلیل همه این نگاه ها را ندارد زن بدحجاب در این حالت دو راه بیشتر ندارد:
الف)بی تعارف بعضی برای اینکه خود را راحت کند دیگران ونگاه هایشان را هیچ به حساب می آورد در حالی که این حرکت نوعی خود فریبی است چرا که همه ما توجه دیگران را به خودمان مهم می دانیم
ب)ایجاد شخصیت کاذب یعنی شخص فکر می کند حتما از لحاظ ظاهر وجذابیت وشخصیت خیلی خواستنی است که این طور به او نگاه می کنند در حالیکه این نگاه ها ناظر به جنسیت اوست نه شخصیت او!

چادر کافی نیست!
تنها با پوشش زنان در قالب چادر نمی توان ادّعای عفاف کرد، زیرا ممکن است این نیز حجابی باشد برای بی عفتی، به عبارت دیگر بیش از آنکه تن زن مرد را به سوی خود دعوت کند، کردار و گفتار وی تحریک کننده است، و حرکات او را، نگاه های او را، و… حجابی دیگر باید که عفاف مستلزم آن است .

اگر چه حجاب شرط لازم برای رسیدن به عفاف است اما کافی نمی باشد و بایستی با ابعاد دیگر عفاف همگام شود.

بنابراین زن موظف است که غرایزش را تحت کنترل در آورد و سپس تن خویش را در حجاب کامل بگیرد، زیرا این نفسانیت زن است که مرد را به سوی خویش می کشد و حجاب تن هیچ مانعی برای چنین کششی نخواهد بود و این تسلط بر نفسانیت در حد اعتدال همان عفاف است.

بدحجاب ها اصلا در انتخاب لباس خود آزاد نیستند!
معتقدیم که اگر در جوامع غربى مذهب و قانون تعیین کننده نوع پوشش نیست، نباید تصور کرد که مردم در انتخاب لباس آزادند و لباس آنان از هیچ معیار و ملاکى تبعیت نمى کند و هیچ بینش برآن حاکم نیست،لباس انسان، نخست تابع فرهنگ جامعه اوست و سپس تابع سلیقه خود او، جامعه غربى با لباسى که برتن دارد، با ما سخن مى گوید اگر به این سخن گوش دهیم فلسفه و فرهنگ غرب را خواهیم شنید.
آری امروز هم در جامعه ما بدحجاب ها فکر می کنند به اختیار خود بد حجاب شده اند در حالی که آنها تحت تاثیر فشارهای روانی و فکری خاصی نظیر تمایل به دیده شدن و مخالفت با سنت های اجتماعی به دنبال انتخاب پوشش های نا مناسب رفته اند.

یک نمونه از صدها:
ضوابط پوشش دردانشگاه آکسفورد؛
لباس باز و بدن‌نما و مدل‌های افراطی مو ممنوع است!

- فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه باید لباس بلند، گشاد و روپوش‌های رنگی مصوب دانشگاه را بپوشند.
- تمام افراد دانشگاه باید لباس دانشگاهی بپوشند برای مثال:
مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید ساده کراوات و جوراب استفاده کنند.
زنان نیز باید دامن تیره یا شلوار، بلوز سفید، کراوات سیاه، کفش سیاه و در صورت نیاز یک کت تیره بپوشند.
ظاهر عمومی (وضعیت ظاهری کلی)
دانشجویان ترغیب می‌شوند تا در مراسم عمومی دانشگاه لباس رسمی بپوشند و از لباس‌های نامناسب پرهیز کنند.
- مردان باید ظاهر مناسب و تمیز داشته باشند. لباس باز و بدن‌نما نامناسب است. مو باید رنگ طبیعی داشته باشد و از مدل‌های افراطی پرهیز شود. خط رش‌ها نباید بیش از اندازه بلند باشند بلکه باید مرتب کوتاه شده باشند.
- ریش بزی، گوشواره و دیگر موارد مشابه غیرقابل پذیرش است.
- زنان نیز باید ظاهری آراسته و مناسب داشته باشند. لباس زنان نباید پشت‌باز یا بدون آستین، تنگ و بالای زانو باشد. اندازه لباس،‌ دامن و شلوارک باید تا زانو باشد.
- مدل مو و آرایش باید تمیز، مرتب و به دور از مدل‌های افراطی و رنگ‌های غیرمتعارف باشد. همچنین خالکوبی مجاز نیست و در صورت وجود باید پوشیده باشد.
- برای همه، پوشش کفش در محیط‌های عمومی الزامی است.

بی حجابی با رضایت همسر!

حجاب حق خداوند است و رضایت همسر و خانواده مجوزی برای رعایت نکردن آن نیست.زن بد حجاب نمی تواند با این جمله که شوهرم از این نوع پوشش من راضی است کار خود را توجیه کند،چرا که وقتی ما وارد اجتماع می شویم دیگر نمی توانیم دل بخواهی رفتار کنیم و ناچاریم برخی محدودیت های اجتماعی را نیز رعایت کنیم.

نقطه آغاز کشف حجاب


در خرداد ۱۳۱۴ دختران با لباس ورزشی در مرکزی که زیر نظر یکی از دختران شاه بود در برابر رضاخان رژه رفتند. در دوم خرداد همان سال نخستوزیر یک مجلس عصرانه در یکی از باشگاه های تهران تشکیل داد که اعضای کابینه و رجال سرنشاس با زنان خود بدون حجاب در آن شرکت کردند. در واقع حکومت برای رواج بیشتر کشف حجاب از مسئولین و کارمندان خودشان این کار را شروع کردند. شهربانی، ژاندارمری، ارتش، کارمندان دولت و حتی رفتگرها را هم شامل این بخشنامه قرار داداند که مراسمی تشکیل شود و در آن مراسم همراه خانم هایشان شرکت کنند؛ در حالیکه کشف حجاب کردهاند! عکس های این دوره هم موجود است. به هر حال چون برای عده زیادی از زنان این کار سخت بود به شکلی حجاب را داشته باشند در صورتی که چادر را برداشته بودند. اما با روسری، کلاه و روشهای مختلف سعی میکردند اصل حجاب را داشته باشند.

گفتگویی کوتاه با یک نجات یافته
من خدا را از نو کشف کردم!
پروفسور خانم امید مریچ، مدت ۳۰ سال در دانشکده ادبیات دانشگاه استانبول به عنوان استاد فعالیت کرده است. او اولین زنی بود که در کرسی جامعه‏ شناسی که بانی آن ضیا گوک آلپ می‏باشد، به عنوان رئیس گروه و استاد، مشغول فعالیت شد و مدیریت مرکز تحقیقات جامعه ‏شناسی را نیز بر عهده گرفت.
او می گوید: من وقتی تصمیم به رعایت حجاب گرفتم، فاصله گرفتن از دانشگاه را پذیرفته بودم. این ضرر، در مقابل چیزهایی که به دست آوردم، آن‏قدر کوچک است که حتی به آن فکر هم نکردم؛
تصمیم گرفتم حجاب را رعایت کنم و موهایم را بپوشانم. از آن پس تا کنون، همیشه باحجاب بوده ‏ام و هیچ کس موهای مرا ندیده است؛ البته یک مدت یک روسری سر می‏کردم که گردنم دیده می‏شد. آن دوره را شاید بتوان یک دوره گذار نامید. بعدها شروع به رعایت کامل حجاب کردم و حالا بیشترین نگرانی‏ام، رعایت نکردن حجاب است. گاه و بی‏گاه در خواب می‏بینم که بی‏حجاب هستم و موهایم را می‏بینند. احساس می‏کنم نمی‏دانم چه باید بکنم؛ با دستانم یا با لباسم، سعی بر پوشاندن خود می‏کنم و درصدد فرار بر می‏ آیم؛ تا این‏که با ترس و لرز از خواب بر می‏خیزم.
از او پرسیدیم آیا رعایت حجاب و پوشاندن موها، به لحاظ روحی و روانی، بر شما تأثیر داشته است؛ مثلا این فکر که دیگر در نگاه جنس مخالف، جاذبه گذشته را ندارید، بر شما تأثیر روحی داشته است؟
خانم امید مریچ جوابمان داد که من وقتی تصمیم گرفتم موهای خود را بپوشانم و حجاب را رعایت کنم، حدود پنجاه سال داشتم؛ یعنی آن زمان دوره‏ای بود که جاذبه داشتن در مقابل جنس مخالف، برایم اهمیتش را از دست داده بود؛ اما حقیقت این است که من اصلاً فکر نمی‏ کنم حجاب باعث افت جنسیت زن بشود. به نظر من، زنان با استفاده از حجاب، زیباتر می ‏شوند؛ علاوه بر این، من به عنوان یک زن باحجاب، همیشه مراقب نظافت و پاکیزگی ظاهر هم هستم؛ برای مثال، پیش از این که از من عکس بگیرید، احساس کردم باید ظاهرم را مرتب کنم.
شما می‏توانید این نظر را داشته باشید که زن، با حجاب، زیباتر می ‏شود؛ اما اندیشه اصلی در حجاب، پنهان کردن جاذبه جنسی زن و ممانعت از تحریک جنس مخالف است؛ نظرتان در این باره چیست؟
من قبول دارم که حجاب دارای چنین جنبه ‏ای هم هست؛ اما به گمانم هدف اصلی این نیست؛ فکر می‏کنم حجاب، زن بودن زن را در رده دوم قرار می‏دهد. حجاب می‏خواهد بگوید که زن در درجه اول، انسان است. اگر هدف، فقط پنهان کردن جاذبه جنسی بود، دیگر نیازی نبود زنان بالای ۷۰ و ۸۰ سال، حجاب را رعایت کنند؛ این‏ طور نیست؟!

پرسش های عفیفانه
اگر مسئله حجاب و عفاف این همه مهم بوده چرا خداوند در قرآن می فرماید که شما می توانید حجاب خود را بردارید؟
پاسخ: با توجه اینکه خداوند متعال در آیه۳۰ سوره نور صراحتا اعلام می دارد که زنان حجاب خود را حفظ نمایند و خود را از نگاه نامحرم به دور نمایند در آیه ۶۰ همین سوره هم اعلام می دارد که کشف حجاب در مواقعی می توان صورت بگیرد البته به شرطها و شروطها….
خداوند در این آیه از سوره نور می فرماید بر زنان از کار افتاده ‏اى که [دیگر] امید زناشویى ندارند گناهى نیست که پوشش خود را کنار نهند [به شرطى که] زینتى را آشکار نکنند و عفت ورزیدن براى آن ها بهتر است و خدا شنواى داناست.
نه به خواهران جوانی که همه زینت های خود را آشکار نموده و امید زناشویی داشته و به قولی تازه اول کارشان هست بس با اندکی تامل و مطالعه و تحقیق می فهمیم که خداوند متعال در هر شرایطی صلاح بنده خود را می داند و بر حفظ حجاب و عفاف تاکید می نمایند.

بعضی چادری ها که از همه بدترند!
خب باشند…تو رو سنه نه؟! چه ارتباطی به ما داره؟مگر هر کس را در قبر خودش نمی ذارن و هر کس جواب گوی اعمال خودش نیست؟
گذشته از این حرف ها مگر پزشک ها و نظامی ها و کارگرها و…همه خوبند؟نمی شود گفت چون بعضی چادری ها بد از آب در آمده اند پس حجاب و محجبه ها بد است!انگار بگوییم چون دندانپزشک محله ما بد است پس دندانپزشکی بد است یا دندانپزشک ها بدند.
حرف آخر هم اینکه اگر باحجاب نیت خوبی از حجابش داشته باشه بخاطر حجابش پاداش اخروی داره و بخاطر گناهانش هم عذاب اخروی و حساب ای ندو مستقلا محفوظه!
حجاب دافعه است یا جاذبه؟…
تقریباً همه بر این نکته تأکید دارند که حیا و عفت، قدر و قیمت زن را بالا می برد. تمام مردان اعم از خواستگار، شوهر، محارم و نامحرمان، به زن با حیا، احترام قائلند و زن بی حیا و بی آزرم را حقیر می شمارند.
ویل دورانت (روان شناس معروف آمریکایی) می گوید: “زنان دریافتند که دست و دلبازی مایه طعن و تحقیر است و این را به دختران خود یاد دادند.”


ترنم وحی
سه نوع حجاب قرآنی
حجاب چشم
قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ (نور؛۳۰) ای رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.

قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ(نور؛۳۱) ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.

حجاب در گفتار
نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب گفتاری زنان در مقابل نامحرم است:
فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ(احزاب؛۳۲) پس زنهار نازک و نرم با مردان سخن نگویید؛ مبادا آن که دلش بیمار (هوا و هوس) است به طمع افتد.

حجاب رفتاری
نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونه‎ای راه نروند که با نشان دادن زینت‎های خود باعث جلب توجه نامحرم شوند
وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ(نور؛۳۱) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود.
از مجموع مباحث طرح شده به روشنی استفاده می‎شود که مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در گونه های مختلف رفتار، مثل نحوه‌ی پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه ‎رفتن است.
بنابراین، حجاب و پوشش زن نیز به منزله‌ی یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند. همین مفهوم منع و امتناع در ریشه‌ی لغوی عفت نیز وجود دارد.

سیره شهدا
شکلات مقدس!

لیلا خوش سیما ,خواهر شهید عباس خوش سیما،فرمانده مهندسی رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان:
نسبت به حجاب حساس بود. اگر دختر بچه ای را در خیابان بدون روسری می دید، به او شکلات می داد و می گفت: «روسری سرت کن.» حتی برای خانم های فامیل که بدون جوراب به خیابان می آمدند، چند جفت جوراب خریده بود که بدون جوراب بیرون نروند!

منبع:http://www.ammarha.com


تعداد بازدید از این مطلب: 581
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود